Pages

Monday 8 August 2016

#HazwieNoliInAction - Majlis Pertunangan

Assalamualaikum..

Ehem..seperti yang dijanjikan ya uolsss..hahaha..Macam la ada yang nak baca sangat. Reader pun tak ada..ehehehe. Tapi, aku mark as a memorable moments to note down. Secara rasmi aku adalah tunangan kepada seseorang pada 06/08/16. Majlis memang simple gila dan bertemakan tradisional.

Sebenarnya, awal-awal masa aku decide nak tunang, aku just nak buat merisik. No tunang. Tapi, Hazwie  cakap family dia jauh, better buat je lah sekali harung. Lagi hauk idea aku, nak buat family aku yang kcik je..haha..means, taknak jemput makcik-makcik semua lah. Hazwie dan band idea aku. Tengok-tengok kakak aku pun band.hahaha. Ok, content majlis berubah. Akan ada merisik dan bertunang.

Lepas tu, start 2nd phase untuk bagitahu ayah aku yang aku nak bertunang. Hazwie datang rumah. Boleh baca dalam entry ni Hazwie Bertemu keluarga. Bincang-bincang; ayah aku pun setuju. Alhamdulillah. Dipermudahkan 1 part. Lepastu lebih kurang dua minggu selepas, tarikh ditetapkan.

Start tarikh dah conform lah, aku dengan Hazwie buat preparation itu ini.. Kiteorang nak buat simple dan mudah je tapi still cantik. Bila nak buat sesuatu within small budget  beserta cantik ni banyak cabaran ok.hahaha. Tapi, Alhamdulillah; everything went well. Aku suka semua perkara. Dari makanan yang semua puji sedap (sebelah hazwie pun cakap sedap)...credit tu kakak aku dan abg ipar yang masak....kepada pelamin yang nice bagi pandangan mata aku..credit tu abg aku yang mmg sgt in bidang ID ni...kepada make up ya Allah aku suka sebab simple...credit tu sepupu aku..kepada gambar-gambar tuning yang memuaskan hati....credit tu sahabat baik aku.....kepada majlis berjlan lancar tanpa tekanan...credit tu ayah aku yang tak panic and bertenang...hahahaha...kepada keluarga sebelah Hazwie yang sangat boleh tolerate dalam banyak hal.. Semua dengan izinNya. Aku dah bersyukur dah.

Dugaan? Of course ada..tekanan pun mesti ada. Antara dugaan yang hebat bagi aku semasa nak majlis pertunangan aku ni adalah MASA. Uwaaaa... Sebab, hazwie tetibe jadi banyak kerja and urusan a day before majlis. Dia sampai mersing pukul 4 pagi 6/8/2016  and bayangkan dia perlu bertolak ke Mentakab at least pukul 7 pagi 6/8/2016. Dia just tidur dalam 2 jam je,,aku sikit lah punya risau ni. Ada few problem sebelah hazwie menyebabkan diorang dapat bertolak pukul 8.30 pg; which means akan gap lewat dalam sejam setengah.. Aku dah gelabah gila tp try cool. Itu jelah dugaan yang aku rasa tak boleh lupa untuk tuning ni..heheheh

Now, aku tunjuk hantaran aku dulu ye... Aku bagi 4 makanan, 1 sireh junjung. Hantaran ni kakak aku buat.
Cream Puff. Sedap gile ni.

Cheese Tart

Kit Kat Rubies

Buah


Kesemua Hantaran



 
Lepastu, pelamin aku simple je tapi aku suka..hehehhe

Akhirnya abg aku suruh pilih yang ni



 
Sudut persinggahan seketika sebelum aku pergi dekat pelamin.


 
Cincin aku simple je..halus je..hehehehe



 
 Bunga Tangan aku makcik aku buat..heheheh
tapi dah tercabut-cabut reben dapat kt aku..hehehe
Ok, aku start make up dalam pukul 11 macam tu. So, dalam sejam lebih siap dah. Sila jangan muntah tengok pic aku yang banyak..hahahaha.. Ni sebelum pihak lelaki sampai.
 

Ni kawan baik aku;Amalina







Acah-acah candid..hahahaha


 
Sementara tunggu pihak lelaki sampai, aku turun la bergambar dengan family sebelah kelaurga aku dulu..hehehe
 
dari Kiri: Makcik Along, Mok teh, Aku, Kakak Aku (Kokpi), Mok De


Dari Kiri: Ya (sepupu), Mok the, Aku, Mok De, Tirah (sepupu aka tukang make up)

Kiri Atas: Abg Li, Adam, Kak Za, Tok, Kokpi, Aku


Aku suka sudut ni


Aku denagn BFF, Ama



Aku dengan pakcik bongsu; ecik

Aku dengan tok

Tok, Aku, Ayah

Aku dengan Ayah


Ni dekat 1 sudut depan pelamin

Ni gambar adik beradik cuma sesat sorang adam, ank buah..hahaha

Ni aku dengan sepupu-sepupu



ni aku dengan kokpi, ayh and makcik along

 
Tak lama lepas berangan bagai, keluarga hazwie sampai. jantung aku dup dap gila. lantoklah orang nak cakap aku overtp memang aku berdebar ok..hahahha.. Aku pun naik la atas semula. lepastu bermulalah sesi perbincangan berlaku..huhuhu..Aku tak dengar pape time ni and xnak dengar pape..hahaha.

Baju coklat adalah wakil sebelah aku and baju kining belang hitam wakil sebelah hazwie

2 orang muda tu abg hazwie









baju putih ayah hazwie and baju kelabu ayah aku

Ruang sebelah perempuan



Tak lama lepas tu, ama panggil aku turun,,,uaaaa..tangan aku berpeluh banyak ok..berdebar gila..hehehehe..Aku pun trun yang cover habis..bhahahaha.
 
Turun kengkonon cover..hahahah

terus pergi dekat tempat persinggahan sementara aku..Nampak tak flow aku buat? hahahaha

Ni bacaan doa
Tetibeeee...cak...ada beliau..hahahaha.. 
Bermulalah sesi sarung cincin.. Aku pun berpindah lah ke pelamin aku tu..Siap kena tunggu beberapa ketika sebab tunggu mak hazwie prepare cincin..
Muka menunggu.Kah!

Hazwie gelak pic ni sebab dia kata jari aku terkankang. Konghajo..hahahaha

Lihatlah jariku yang terkankang ittewwww..hahahaha
Siap sarung semua, bermulalah sesi bergambar dengan keluarga Hazwie..
 
Makcik hazwie, aku, mak hazwie, dua-dua anak buah hazwie

Aku dengan akk ipar hazwie

aku dengan ayah

aku dengan akk ipar dengan anak-anak buah

Aku dengan makcik hazwie
Elok je lepas family bergambar semua, turn aku denagn hazwie pulak.. buat syarat je..hehehehe
 
Pose 1: Pose skemma

Pose 2: Hazwie x ready

Pose 3: yang ni ok tapi skemma lagi

Pose 4: Yg ni aku pulak buat hal

Pose 5: candid sebab pandang camera lain

Pose 6: Ni aku terpaling suka tapi hazwie pulak slack sket..hehehe
 
Siap bergambar, smua orang pun makan...cerita aku entah pape..hahaha..Dulik.hahaha. Eh, sebelum makan bergambar dengan makcik aku kejap..Mok the and Mok De

Tunjuk cincin itewww. pang!
Time family hazwie makan, aku pun beramah mesra la dengan family beliau. So, aku keluar ke khemah
 
Konon-konon keluar nak beramah mesra

Ni meja ayah-ayah, pakcik-pakcik

ni tengah berbual dengan makcik hazwie




Tolong pegang baby sebab maknya tengah makan..
So, lepas semua pun dah siap, family Hazwie pun balik. Apa yang terjadi lepas tu adalah sesi kemas mengemas.. malas pulak aku nak cite dekat sini...hahahah.. So, tamatlah cerita aku menjadi tunangan kepada Mohamad hazwie Bin Maarof. Semoga berakhir ke ikatan yg halal, semoga kami kuat hadapai ujian mendatang.amin.
 
Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment